Assalamualaikum w.r.t

Assalamualaikum w.r.t

Sunday, June 27, 2010

Aku pun confuis...confius

Aku pun tengah confuis(confius) samada melihat adegan nie aku nak sedih ke nak ketawa...Peristiwa nie berlaku sewaktu kawasan kejiranan aku buat family day...jadi macam macam acara le diadakan.Ada acara sukaneka dan pameran dari pihak polis.Dan tidak ketinggalan gerai gerai jualan.Anak anak aku buat hal sendiri le ramai kawan kawan baru kat situ,kebetulan program dibuat di tapak kawasan taman permainan kanak kanak.

Aku pun meronda ronda cari gang,maklum le baru pindah jadi gang tak banyak,sedang aku merayau rayau aku ternampak le seorang peniaga menjual belon gas..kebetulan memang aku duduk dekat dengan gerai jualan tu...dari tadi dia sampai sibuk betul dia megepam belon satu demi satu sehingga aku rasa dalam masa sejam lebih daripada 40 atau 50 belon telah di pam.Ramai juga yang membeli..biasa le budak2 suka belon yang macam macam rupa..tak lama kemudian datang seorang brother datang dengan anak nya..sambil brother tu mendongak melihat lihat belon mana yang nak dibeli agaknya..tiba tiba semua belon tu telah terbang ke atas ada yang dibawa angin dan ada yang tersangkut di pokok.


Aku tengok brother yang jual belon tu terjerit jerit juga nak selamatkan belon dia yang semuanya telah terbang..aku pelik juga apa hal ni...rupa rupanya semasa brother yang nak beli belon tu leka tengok belon..anak lelaki yang dia bawa tu, telah nampak gunting atas meja dan terus mengunting ikatan belon yang memang telah tersedia terikat secara rumpunan yang mengandungi semua belon yang telah siap di pam..
Kesian aku tengok brother yang dah hilang belon tu dan yang paling kesian brother yang anak dia gunting tali belon tu...muka dia dah merah padam..tak tahu nak marah sapa...lepas kejadian tu aku pun blahsebab aku tahu mesti brother tu kena bayar gantirugi kehilangan belon belon tu...arggg rugi

1 comment:

Anonymous said...

mcm tak habis je citer ni? tak de keterangan dan penjelasan... hehe jgn mare. yg tak bestnye hero boleh blah plak tuuuu