Assalamualaikum w.r.t

Assalamualaikum w.r.t

Thursday, February 25, 2010

SAYANG KE KITA PADA NABI MUHAMMAD?

Hari ni dah hampir 1500 tahun Nabi yang kita sayangi telah meninggalkan kita,bila kita selusuri sejarah Nabi Muhammad SAW tidak ada zaman atau kurun yang terbaik selain dari kurun beliau.Peradaban manusia telah diangkat sehinggakan umat yang terkenal dengan sifat jahilliah telah menjadi sebaik baik umat...yang pastinya Nabi Muhammad tidak membina tamadun material tetapi membina tamadun peribadi muslim sehingga al quran dapat dihidupkan dalam diri para sahabat.
Satu ketika semasa saya melewati makam Nabi terfikir dalam benak saya ..betul ke saya sayangkan Nabi?Berapa hadis telah saya hafal macamana kita sering hafal lirik artis pujaan kita...?dah berapa sunah telah saya amalkan?Sedangkan tanda sempurnanya islam dalam diri kita berkadar terus dengan sebanyak mana sunah telah kita amalkan.Berapa banyak selawat telah saya baca dengan penuh penghayatan membayangkan susah payah perjuangan Beliau.Pastinya saya tak dapat jawab soalan ini dengan sempurna,saya cuma mampu mengeluarkan air mata..macamana saya nak dapat syafaat dari beliau di mashar nanti...kalau nabi Muhammad tidak mahu bagi syafaat kepada kita yang hari hari buat dosa...siapa lagi yang akan bagi?
Umur kita makin berkurang setiap hari,maut tidak berhajat kepada umur,sakit atau sehat...cukup masa kita pasti akan pergi..marilah kita kembali kepada agama dengan mengembalikan keyakinan kita kepada Allah dan melakukan amal sebagaimana yang dibuat oleh Rasullulah..dan doakan saya yang lemah iman nie supaya Allah bagi taufik dan hidayah...dan insyallah saya doakan seluruh umat semoga tidak ada dikalangan kita yang Allah humban ke api neraka...nauzubillah

No comments: