Assalamualaikum w.r.t

Assalamualaikum w.r.t

Monday, May 9, 2011

Tawaf Umat Akhir Zaman



Ketika kaki meginjak lantai putih yang sering dicuci oleh pekerja pekerja bin laden hati aku agak gementar dalam meluruskan niat utk mencari redha Allah.. tapi kaki menghayun tapak demi tapak untuk menghabiskan 7 pusingan mengelilingi kotah hitam bernama kabaah.Hati aku agak bercampur baur gembira dan berduka, suka kerana aku telah di pilih oleh Allah untuk menginjak bumi yang mulia ini berduka kerana kabaah yang menjadi kesatuan amat gagal diresapi oleh seluruh umat yang namanya disebut ketika saat saat akhir umur nabi.air mata mengalir melihat manusia bersising lengan untuk melekatkan ciuman di batu hajaratul aswad yang mulia.di muktazam manusia bergaduh gaduh dalam meloloskan diri untuk melekapkan dri di batu pintu kabaah ada yang meninggikan suara dan pelbagai lagi..umat umat umat.hati aku merasa pilu apakah perasaan Nabi apabila melihat umat akhir zaman ini.

Selesai tawaf aku bergerak ke belakang makam ibrahim untuk mengambil tempat untuk menunaikan solat sunat tawaf..hati hiba ..hiba kerana aku memikirkan sunah sunah nabi sudah tidak diamalkan oleh umat..orang yang mengamalkan sunah di pandang sepi dan hina..solat awal waktu secara berjemaah contohnya dipandang sepi..manusia mencari cara untuk menyatukan umat..dengan cara berpolitik..dengan cara itu dan ini..sedangkan caranya nabi telah tunjukkan dudukkan diri dalam barisan saf sambil dahi diturunkan lebih rendah dari tumit kaki sambil mengadap Allah 5 kali sehari dengan awal waktu,berjemaah dan ikhlas pasti berjaya seperti mana yang diterangkan dalam azan.ooo saya sibuk dengan bisnes saya sibuk dengan ekonomi dan ini pun agama juga ..telinga aku masih mendengar bait bait alasan ..teringat pesanan Maulana Saat dalam bayan nasihat berkata dengan jelas kalau kita berniaga mengikut syariaat tiada timbangan yang dikurangi tetapi tidak hadir dalam solat berjemaah ini pun ahli neraka..kerana saat azan berkumandang mengatakan ALLAHUAKHBAR masih lagi dengan perniagaan masih lagi dgn pekerjaan maknanya 
.Allah besar hanya di mulut mereka sedangkan dalam hati mereka dunia lah yang menjadi raja.

Ya Allah ampun dosa umat Ya Allah ..umat sedang sakit umat sedang lena dibuai oleh mimpi mimpi dajal..Ya Allah campakkan sedikit hidayat mu Ya Allah agar manusia kembali kepada mu...Ya Allah engkau maha hebat dan tidak akan turun darjatmu kalau kau memberi hidayat kepada seluruh umat mu Ya Allah..kau maha pemaaf maafkan lah dosa umat..Apa yang didoa oleh Nabi Muhammad untuk kebaikkan umat itu juga lah doa kami dan apa yang dimintak oleh Nabi supaya dijauhkan dari umat itu pun doa kami..kami bodoh lagi zalim Ya Allah maafkan kami ampun dosa dosa kami..dosa kami yang kecil dosa kami yang besar..dosa kami yang lakukan secara terang terangan dosa yang kami lakukan secara bersendirian..dosa yang kami lakukan diwaktu siang dosa yang kami lakukan diwaktu malam..seandainya kami mati membawa dosa walaupun sedebu pun pasti tidak ada siksaan mu yang sedikit di neraka nanti..aku pasrah dan berserah diri pada engkau Ya Allah..amin ya robbal amin..

ada sambungan insyallah

No comments: